Συνάδελφισσες, συνάδελφοι,

Μπροστά στις πρωτόγνωρες καταστάσεις που ζούμε ως συνέπεια της απειλής του κορωνοϊού, ο Σύλλογός μας ανέλαβε την πρωτοβουλία να αφουγκραστεί - μέσω τηλεδιασκέψεων -  τις αγωνίες και τους προβληματισμούς των σχολικών μονάδων αλλά και να επιβεβαιώσουμε πως χαίρουν υγείας όλοι οι μετέχοντες στις σχολικές κοινότητες (εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς), γεγονός που μας χαροποίησε ιδιαίτερα! Έτσι, πραγματοποιήθηκαν δύο τηλεδιασκέψεις: την Τρίτη 7 Απριλίου με τους συναδέλφους Διευθυντές των Δημοτικών Σχολείων και την Τετάρτη 8 Απριλίου με τις συναδέλφισσες Προϊσταμένες Νηπιαγωγείων.

Στις τηλεδιασκέψεις έλαβε μέρος η μεγάλη πλειοψηφία των συναδέλφων, εκφράζοντας τις απόψεις τους και τα προβλήματα που συναντούν με την εφαρμογή του ιδιαίτερου αυτού τρόπου με τον οποίο εκτυλίσσεται η μαθησιακή διαδικασία, έξω από το φυσικό της χώρο, τη σχολική αίθουσα!

Τοποθετούμενοι για τους τρόπους με τους οποίους αντιμετωπίζει τις προκλήσεις και δρα ο κάθε Σύλλογος Διδασκόντων διαπιστώθηκαν τα παρακάτω:

  • Το σύνολο των συναδέλφων μπήκε από την πρώτη στιγμή στη μάχη για την απόκτηση επαφής - με οποιοδήποτε τρόπο - με τους μαθητές και τις οικογένειές τους. Μεγάλο μέρος των συναδέλφων - κυρίως στην Προσχολική Εκπαίδευση - επιχείρησε απευθείας τηλεφωνική επαφή με τις οικογένειες των μαθητών. Για την υποστήριξη αυτής της ιδιότυπης μαθησιακής διαδικασίας οι συνάδελφοι χρησιμοποιούν μεθόδους και εργαλεία της ασύγχρονης εκπαίδευσης (email, blogs, τις πλατφόρμες που διέθεσε το ΥΠΑΙΘ - με τα χίλια προβλήματα, βέβαια - αλλά και εργαλεία της σύγχρονης εκπαίδευσης (Webex) σε πολύ μικρότερο βαθμό. Επίσης, οι συνάδελφοι της Προσχολικής Εκπαίδευσης κάνουν χρήση και άλλων εργαλείων (Viber, Messenger κ. ά.)
  • Όλοι οι μετέχοντες στις τηλεδιασκέψεις (Διευθυντές, Προϊσταμένες) εξέφρασαν τους προβληματισμούς τους για το ότι ένα - έστω μικρό - ποσοστό των μαθητών του κάθε σχολείου, μη μπορώντας να ανταποκριθεί για διάφορους λόγους (κυρίως λόγω έλλειψης τεχνολογικών υποδομών) στην νέα αυτή πραγματικότητα, μένει έξω από την μαθησιακή διαδικασία. Επισημάνθηκε, επίσης, από αρκετούς συναδέλφους πως με την πρόοδο των ημερών μικραίνει το ποσοστό μαθητών που χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες και αρκούνται στην επαφή μέσω email.

Από πλευράς του Δ.Σ. τονίστηκαν τα εξής:

  • Επικρίθηκε η στάση του Υπουργείου Παιδείας να εφαρμόσει με αυτόν τον τρόπο την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, αδιαφορώντας για τις ανύπαρκτο εξοπλισμό των σχολείων, των μαθητών καθώς και των ίδιων των εκπαιδευτικών. Καταδικάστηκε η αδιαφορία και των προηγούμενων κυβερνήσεων πάνω στο θέμα των νέων τεχνολογιών, τον εξοπλισμό των σχολικών μονάδων, καθώς και της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών πάνω σε αυτές.
  • Καταδικάστηκε η αήθης επίθεση ορισμένων «δημοσιογράφων», οι οποίοι επιτέθηκαν και συκοφάντησαν τους εκπαιδευτικούς, αδιαφορώντας για τα προβλήματα που από την αρχή είχε η εξ αποστάσεως - και για τα οποία το μόνο υπεύθυνο ήταν το Υπουργείο Παιδείας - με μοναδικό σκοπό να ενεργοποιήσουν τον κοινωνικό αυτοματισμό και να στρώσουν το έδαφος για την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών.

Με βάση τα παραπάνω καλούμε και πάλι:

  • Τους συναδέλφους να κρατήσουν ζωντανή την επικοινωνία με τους μαθητές και τους γονείς τους και να οργανώσουν τη δουλειά τους με τον τρόπο που εκείνοι θεωρούν καταλληλότερο και πιο αποτελεσματικό.
  • Κάθε σχολείο να επιλέξει τα μέσα, τα εργαλεία, τους τρόπους αλλά και το περιεχόμενο που θα αξιοποιήσει, γνωρίζοντας καλύτερα τις ανάγκες και τις δυνατότητες των μαθητών του, έτσι ώστε να διασφαλίζεται η καλύτερη λειτουργία των παρεμβάσεων αλλά και η ενιαία λειτουργία του σχολείου, απέναντι σε κακόβουλες πολιτικές που επιδιώκουν την κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών.
  • Σε αυτή την κατεύθυνση μπορούν να αξιοποιηθούν: οι ιστοσελίδες των σχολείων, οι ιστοσελίδες των τάξεων, διάφορες δωρεάν εφαρμογές τηλεπικοινωνίας, η επικοινωνία με email, κ.ά.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Το Δ.Σ. του Συλλόγου μας θα συνεχίσει με κάθε τρόπο - σε αυτή τη δύσκολη για όλους μας περίοδο – να βρίσκεται στο πλάι των συναδέλφων και των σχολικών μονάδων, ώστε όλοι μαζί να διατηρήσουμε «ζεστή» τη σχέση δασκάλου - μαθητή, αλλά και να αποτρέψουμε κάθε σχέδιο που απεργάζονται τα κέντρα αποφάσεων για εκθεμελίωση των επαγγελματικών μας δικαιωμάτων και κεκτημένων!