Για τις πιέσεις - αυθαιρεσίες του ΥΠΑΙΘ και της Διοίκησης σχετικά με την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στα Νηπιαγωγεία εν μέσω διακοπών

Μία μόλις ημέρα μετά την απαράδεκτη κίνηση της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ  να θέσει σε «διαβούλευση» εν μέσω πανδημίας και κλειστών σχολείων, το κατάπτυστο αντι-εκπαιδευτικό ν/σ για την υποβάθμιση και σταθερή διάλυση του δημοσίου σχολείου, προχωρά σε μία ακόμη πρωτοφανή αυταρχικότατη κίνηση, στέλνοντας από τη μία εγκύκλιο προς τα νηπιαγωγεία της χώρας για εφαρμογή της εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης», και δίνοντας εντολή από την άλλη στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να πιέσουν προς την εφαρμογή της εν μέσω διακοπών Πάσχα! Αποδεικνύουν για μια ακόμα φορά ότι το μόνο τους μέλημα δεν είναι η υποστήριξη του έργου των εκπαιδευτικών, της ενίσχυσης των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και της στήριξης των λαϊκών οικογενειών, αλλά το με κάθε τρόπο τσάκισμα των εργασιακών μας δικαιωμάτων, των μορφωτικών δυνατοτήτων των οικονομικά αδύναμων και η επιβολή του «δόγματος του σοκ» εν μέσω κρίσης και πανδημίας.

Αποδεικνύουν για μια ακόμα φορά, ότι για να πετύχει τις παραπάνω στοχεύσεις, η κυβέρνηση εξαπολύει μια επικοινωνιακή επιχείρηση που στόχο έχει να μετατεθούν οι ευθύνες της στους εκπαιδευτικούς, με αποκορύφωμα τις (έτσι κι αλλιώς μη υποχρεωτικές) εγκύκλιους και οδηγίες του για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Κάθε κρίση αντιμετωπίζεται ως ευκαιρία για να προωθήσουν νέους κύκλους συντηρητικών αναδιαρθρώσεων, με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση να αποτελεί το όχημά τους αυτήν την περίοδο ώστε να αμφισβητηθούν κεκτημένα και δικαιώματα σε μόνιμη βάση. ΣΗΜΕΡΑ λοιπόν νομοθετούν και ασκούν εκπαιδευτική πολιτική με το βλέμμα στραμμένο στο ΑΥΡΙΟ του δημόσιου σχολείου, στην εντατικοποίηση, την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων και δικαιωμάτων, την παραγωγή αποστειρωμένων δεξιοτήτων κατάρτισης στις ανάγκες των εργοδοτών και ιδιωτικών συμφερόντων, την κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών με βάση το αν θα ακολούθησαν τις οδηγίες του ή όχι, την καθιέρωση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης αντί για προσλήψεις εκπαιδευτικών, την αναπαραγωγή των ήδη οξυμένων ταξικών και κοινωνικών ανισοτήτων και αποκλεισμών.

Δεν διστάζουν ακόμα και να καταστρατηγήσουν το Π.Δ. 79 όσο αφορά στη διάρκεια λειτουργίας των σχολικών μονάδων και εργασιακών καθηκόντων, με τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και τα στελέχη να πιέζουν για άμεση εφαρμογή και συμμετοχή σε τηλεδιασκέψεις με παράγοντες του ΥΠΑΙΘ εν μέσω διακοπών Πάσχα.

ΣΗΜΕΡΑ λοιπόν και όχι αύριο, το εκπαιδευτικό κίνημα και οι οργανωμένοι φορείς του πρέπει να απαντήσουν, και όχι ΑΥΡΙΟ. Να ανατρέψουμε τα αντιδραστικά νέο-συντηρητικά σχέδιά τους προασπίζοντας μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα και το δημόσιο και δωρεάν για όλους χαρακτήρα του Σχολείου.

Δυστυχώς η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ είναι επικίνδυνη για το Δημόσιο σχολείο και κάθε πτυχή του, αλλιώς θα ήταν απλά γελοία! Το επαναλαμβάνουμε: Οι διαδικασίες της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης δεν είναι υποχρεωτικές (πόσο μάλλον εν μέσω διακοπών). Επίσης, η χρήση των ψηφιακών εφαρμογών του Υπουργείου δεν είναι υποχρεωτικήο κάθε εκπαιδευτικός έχει κάθε δικαίωμα να επιλέγει τα μέσα που θεωρεί καταλληλότερα. Καταγγέλλουμε τις τελευταίες οδηγίες που εστάλησαν από το ΥΠΑΙΘ στα νηπιαγωγεία και τις εντολές των στελεχών διοίκησης ως απαράδεκτες!

Καλούμε κάθε εκπαιδευτικό να επιλέξει τα μέσα, τα εργαλεία, τους τρόπους αλλά και το περιεχόμενο που θα αξιοποιήσει γνωρίζοντας καλύτερα τις ανάγκες και τις δυνατότητες των μαθητών του/της.

  • Καλούμε ιδιαίτερα τους/τις νηπιαγωγούς να αγνοήσουν εν μέσω διακοπών τις οδηγίες και τις πιέσεις που δέχονται για την υποτιθέμενη υποχρέωσή τους να συνδεθούν μέσω συγκεκριμένων πλατφορμών και τη δημιουργία ομάδων υποστήριξης υπό τον έλεγχο των στελεχών εκπαίδευσης. Να μην δημιουργήσουμε το άλλοθι και το «προηγούμενο» για την Κυβέρνηση, να μην γίνουμε συμμέτοχοι στο επικοινωνιακό τους παιχνίδι.
  • Καλούμε επίσης όλους τους εμπλεκόμενους, στελέχη, διοίκηση, ΣΕΕ, διευθυντές/προϊσταμένες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί/-ες αυτές τις δύσκολες ημέρες, να αγνοούν τα non paper και τις αυθαίρετες ενέργειες ή απαιτήσεις του Υπουργείου Παιδείας που αφορούν την εξ αποστάσεως είτε οποιοδήποτε άλλο ζήτημα. Αυτές οι αυθαίρετες απαιτήσεις και πιέσεις δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να αναπαράγονται ή, ακόμα χειρότερα, να πολλαπλασιάζονται προς την κατεύθυνση των μαχόμενων εκπαιδευτικών.
  • Καλούμε τη ΔΟΕ να πάρει θέση, όχι σε απολογητική και συνδιαχειριστική τροχιά στην οποία κινείται έως τώρα, αλλά για να αναδείξει όλες αυτές τις πτυχές, να παρέχει πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη στα μέλη της ώστε να αγνοήσουν ανάλογες παράνομες και παράτυπες εντολές της διοίκησης και του ΥΠΑΙΘ, και να συμβάλλει ώστε να σπάσει το άγχος των συναδέλφων και των γονιών. Από το πρωί της Πέμπτης 23–4–2020 θέσαμε το θέμα στο Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ώστε να πάρει απόφαση και δεν λάβαμε καμία απάντηση
  • Καμία παρέμβαση της διοίκησης, καμία συναίνεση με κακόβουλες πολιτικές που επιδιώκουν την κατηγοριοποίηση και αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και σχ. μονάδων, την υποκατάσταση της δια ζώσης παιδαγωγικής πράξης, τη μείωση των αναγκών σε μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό. Καμία απειλή και προφορική ή γραπτή πίεση δεν μπορεί να γίνει ανεκτή από το εκπαιδευτικό κίνημα και τα σωματεία τους!

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες νηπιαγωγοί,

Έπειτα από την αναστολή της εφαρμογής της υποχρεωτικής δημόσιας δίχρονης προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης στους μεγαλύτερους δήμους της χώρας, το ΥΠΑΙΘ έρχεται να υποβαθμίσει ακόμα περισσότερο τον ψυχοπαιδαγωγικό ρόλο και θέση του δημόσιου Νηπιαγωγείου. Στο νέο ν/σ αίσχος της Κεραμέως αυξάνονται ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα, καταργούνται τμήματα, μειώνονται ανάγκες προσλήψεων (σαν να μην ήταν ήδη μπουκωμένες οι κακών προδιαγραφών αίθουσες και χώροι), εισάγονται ξεχωριστά διδακτικά αντικείμενα. Μαζί με τις διατάξεις που αφορούν το σύνολο του Δημόσιου Σχολείου (π.χ. Αξιολόγηση), αν πειθαρχήσουμε στις επιλογές του Κράτους, του Κεφαλαίου του ΟΟΣΑ και του ΣΕΒ, το μέλλον για εμάς, το Σχολείο και τους μαθητές μας είναι δυσοίωνο. Οι παράτυπες και αυθαίρετες εγκύκλιοι της εξ αποστάσεως θα αποδειχθούν απλά ενδεικτικές της σχολικής καθημερινότητας.

Δε θα αντικαταστήσουν τον παιδαγωγικό μας ρόλο με γκατζετο-«εκπαίδευση», να μην αντικαταστήσουν τη δύναμη των σωματείων μας, της αλληλεγγύης και των διεκδικήσεων μας με πειθαναγκαστικές μεθόδους και πιέσεις «εκτάκτου ανάγκης», γιατί η «κατάσταση εξαίρεσης» που βιώνουμε θα τείνει να γίνει κανόνας. Η δήθεν αριστεία των «σκόιλ ελλικικού» τους άλλωστε δε φτάνει ούτε στο νυχάκι της προσφοράς και του αγώνα των εκπαιδευτικών όλα τα προηγούμενα χρόνια  που έχουν κρατήσει με αυτοθυσία όρθιο το δημόσιο σχολείο, μαθητές και οικογένειες. Αυτοί που πρέπει να απολογηθούν είναι αυτοί που σήμερα εκμεταλλεύονται την «ευκαιρία» της κρίσης για να διαλύσουν όσα δεν κατάφεραν τα προηγούμενα χρόνια χάρη στους αγώνες μας. Θα πάρουν την απάντηση που τους αξίζει!

Μαζί με το εκπαιδευτικό κίνημα στο σύνολό του να απαντήσουμε δυναμικά και μαχητικά και σήμερα και αύριο και για όσο χρειαστεί!