Η κυβέρνηση - εν μέσω πανδημίας - έθεσε σε διαβούλευση το προσχέδιο νόμου με πλήθος αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων

Πάνδημη απάντηση: Επιστρέφεται ως ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ!

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Το Υπουργείο Παιδείας και η Κυβέρνηση της ΝΔ, εν μέσω πανδημίας και περιοριστικών μέτρων μετακίνησης, βρήκε τον τρόπο να φέρει ό,τι πιο αντιδραστικό, αναχρονιστικό και βαθιά νεοφιλελεύθερο, σε επίπεδο νομοθέτησης, στη δημόσια εκπαίδευση. Ένα νομοσχέδιο που έθεσε σε διαβούλευση την Τετάρτη του Πάσχα και το οποίο επιστρέφει τη δημόσια εκπαίδευση στα χρόνια των μνημονίων, απηχώντας τη βαθιά συντηρητική της αντίληψη για την εκπαίδευση.

Η προτεινόμενη εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας (από το 2020-2021), με ποσοτικούς δείκτες και δημοσιοποίηση των εκθέσεων, οδηγεί αναπόφευκτα στην κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών μονάδων και των εκπαιδευτικών με ολέθρια για την εκπαίδευση αποτελέσματα, η επαπειλούμενη θεσμοθέτηση και η εφαρμογή (από το 2021-2022) της τιμωρητικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών στα πρότυπα του Π.Δ. 152, η εισαγωγή διακριτών αντικειμένων στα Νηπιαγωγεία απέναντι από κάθε επιστημονική - παιδαγωγική άποψη, η επαναφορά της αναγραφής της διαγωγής στα απολυτήρια, η επαναφορά της τράπεζας θεμάτων, η αύξηση μαθητών ανά τμήμα (στο 1/26 σε Νηπιαγωγείο και Δημοτικό Σχολείο), καθώς και ζητήματα που αφορούν εσωτερικές αναδιαρθρώσεις της ύλης, διδακτικών αντικειμένων και θεματικών ενοτήτων, σε κενό θεσμικού διαλόγου, αποτυπώνει με τον πλέον εμφατικό τρόπο την απαράδεκτη, αντιδημοκρατική και αλαζονική αντίληψη που έχει η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για τις νομοθετικές διαδικασίες και τον κοινωνικό διάλογο.

Είναι προφανές πως η Πολιτική Ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ., προσπαθεί άρον άρον να  ψηφίσει το σύνολο των αντιεκπαιδευτικών διατάξεων κατά το διάστημα που τα σχολεία και τα Πανεπιστήμια είναι κλειστά και όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς (μαθητικό - φοιτητικό  - γονεϊκό κίνημα, εκπαιδευτικοί) υπόκεινται σε περιορισμούς λόγω της πανδημίας, πιστεύοντας με αυτόν τον τρόπο πως θα κάμψει τις γενικευμένες αντιδράσεις  που προκαλούν τα μέτρα. Με αντίστοιχο τρόπο, εξάλλου, πολιτεύτηκε η ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. και με την κατάθεση του νομοσχεδίου για την εκπαίδευση, τον Ιανουάριο, που αφορούσε την αναγνώριση των πτυχίων των κολλεγίων για τα επαγγελματικά δικαιώματα στην εκπαίδευση, παρακάμπτοντας το άρθρο 16 του Συντάγματος αλλά και με όλες τις αντεκπαιδευτικές ρυθμίσεις που έχει φέρει από τον Σεπτέμβριο μέχρι και σήμερα. Προσπαθεί να εισάγει «νέα ήθη» στην άσκηση πολιτικής και νέες μεθόδους διαχείρισης των εκπαιδευτικών ζητημάτων πέρα και έξω από κάθε διαδικασία θεσμικού διαλόγου με τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες και την κοινωνία.

Συναδέλφισσα συνάδελφε

Η δημοσιοποίηση και η θέση σε διαβούλευση του προσχεδίου νόμου με τις αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις είναι η απάντηση της κυβέρνησης:

  • στην υπερπροσπάθεια που καταβάλει το σύνολο των εκπαιδευτικών για να στηρίξουν τους μαθητές και να κρατήσουν ζωντανή την εκπαιδευτική διαδικασία μέσα στις πρωτοφανείς συνθήκες που βιώνουμε όλοι,
  • στις ανεπάρκειες των υποδομών για να στηρίξουν το εγχείρημα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης,
  • στην αποκάλυψη του άθλιου επικοινωνιακού της παιχνιδιού με την «διανομή» των ηλεκτρονικών συσκευών που κατέληξε σε φιάσκο,
  • στην έκδηλη αγωνία των γονέων που βιώνουν - σε πολλές περιπτώσεις - την αναστολή της εργασίας τους και το αβέβαιο μέλλον μην μπορώντας να στηρίξουν τα ίδια τους τα παιδιά σε αυτή τη δοκιμασία!

Ως Ενωτική Ριζοσπαστική Κίνηση καλούμε την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να αποσύρει το νομοσχέδιο και δηλώνουμε, σε όλους τους τόνους, ότι θα υπερασπιστούμε τις βασικές αρχές της δημοκρατίας με κάθε τρόπο και μέσο και, εφόσον επιμείνει στις απαράδεκτες αυτές μεθόδους, η αντίδρασή μας θα είναι καθολική! Παιχνίδια επικοινωνιακού χαρακτήρα, νομοθέτηση εν μέσω πανδημίας και προσπάθειες για εξάλειψη κάθε είδους δημοκρατικού διαλόγου δεν περνάνε από την εκπαιδευτική κοινότητα. Η απάντηση του οργανωμένου Κλάδου, της μαθητιώσας και φοιτητιώσας νεολαίας, του γονεϊκού κινήματος θα είναι άμεση και δυναμική!!!  

Επιστρέφεται ως ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ!