Η πόλη της Νίκαιας ξεσηκώνεται! Οι υποσχέσεις και οι εξαγγελίες της κυβέρνησης για ασφαλή λειτουργία των σχολείων και για επιστροφή στην κανονικότητα διαψεύδονται, δυστυχώς, καθημερινά. Οι μαθητές και οι οικογένειές τους, καθώς και οι εκπαιδευτικοί έχουν αποδυθεί σε έναν (άνισο) αγώνα για να καλύψουν την παταγώδη απουσία των κρατικών δομών, ως αποτέλεσμα των διαχρονικών ευθυνών όλων των κυβερνήσεων που επιλέγουν να μην στηρίξουν το Δημόσιο Σχολείο. Οι σχολικές μονάδες λειτουργούν κυριολεκτικά ως βόμβες διασποράς (του ιού) με απρόβλεπτες συνέπειες για τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τις οικογένειές τους. Αντί της λήψης μιας σειράς μέτρων που έχουν προταθεί από την εκπαιδευτική κοινότητα και το γονεϊκό κίνημα, μπουχτίσαμε να ακούμε καθημερινά από τα ελεγχόμενα - από την κυβέρνηση - ΜΜΕ πως όλα βαίνουν καλώς:
- Μπουχτίσαμε να ακούμε - επί δύο χρόνια - πως η κυβέρνηση λαμβάνει μέτρα αραίωσης του μαθητικού πληθυσμού όπου το επιτρέπουν οι κτηριακές υποδομές. Αλήθεια, μπορούν να μας υποδείξουν μία περίπτωση - έστω μία - όπου στην Πόλη μας προχώρησε το ΥΠΑΙΘ σε αραίωση μαθητικού πληθυσμού στις διαθέσιμες αίθουσες; Αντίθετα, με νομοθετική ρύθμιση - μετά την έναρξη της πανδημίας - προχώρησε σε αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα στην επικράτεια (από 1/22 σε 1/25)!!!
- Μπουχτίσαμε να «βομβαρδιζόμαστε» - από το Σεπτέμβρη, όπως και κάθε Σεπτέμβρη - πως οι σχολικές μονάδες έχουν στελεχωθεί πλήρως με το αναγκαίο εκπαιδευτικό προσωπικό (με μόνιμους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς) αλλά η πραγματικότητα που βιώνουμε στα σχολεία να καταδεικνύει το αντίθετο.
- Μπουχτίσαμε να ζούμε την υπολειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος σε αρκετές σχολικές μονάδες λόγω της μη στελέχωσής του από το Σεπτέμβρη, είτε με την αναζήτηση ωρών από αυτό όταν απουσιάζουν Εκπαιδευτικοί του Βασικού Προγράμματος, γεγονός που καταδεικνύει την αδήριτη ανάγκη για επαναφορά του Υπεύθυνου Δασκάλου στο Ολοήμερο Πρόγραμμα.
- Μπουχτίσαμε να βιώνουμε την αναστολή θεσμών της Αντισταθμιστικής Αγωγής (Τ.Ε., Ενισχυτική Διδασκαλία, ΖΕΠ), ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες στο Βασικό Πρόγραμμα.
- Μπουχτίσαμε με τις κυβερνητικές διαβεβαιώσεις πως οι υποστηρικτικοί - του εκπαιδευτικού έργου - θεσμοί (π.χ. Επιτροπές Διεπιστημονικής Υποστήριξης) έχουν στελεχωθεί και διαπιστώνουμε στην πράξη την υποστελέχωσή τους (έλλειψη Ψυχολόγων και Κοινωνικών Λειτουργών).
- Μπουχτίσαμε να «ενημερωνόμαστε» πως θα προσλαμβάνονται και αυθημερόν εκπαιδευτικοί για να καλύψουν τις ανάγκες όσων εκπαιδευτικών νοσούν και αντ’ αυτού βλέπουμε τους εκπαιδευτικούς να γίνονται λάστιχο προσπαθώντας να καλύψουν τα κενά καθ’ υπέρβαση του διδακτικού τους ωραρίου.
- Μπουχτίσαμε να διαβάζουμε τις κυβερνητικές ανακοινώσεις για κάλυψη των αναγκών των σχολικών μονάδων με προσωπικό καθαριότητας (με συμβάσεις μεσαιωνικές, βέβαια) όταν οι διαθέσιμες πιστώσεις του κράτους υπολείπονται ακόμη και του αριθμού των σχολικών μονάδων του Δήμου!!! Φυσικά, ούτε λόγος να γίνεται για την κάλυψη των αναγκών καθόλη τη λειτουργία (ολοήμερη) των σχολικών μονάδων και, μάλιστα, σε συνθήκες πανδημίας. Το πρόβλημα μεγεθύνεται με τα κενά που παρουσιάζονται από τη νόσηση των καθαριστών/στριών και τις αρμόδιες αρχές του Δήμου να αδυνατούν να προχωρήσουν σε αναπλήρωση, επιλέγοντας ως λύση τη μετακίνηση προσωπικού καθαριότητας από άλλες σχολικές μονάδες, μοιράζοντας, στην ουσία, τη φτώχεια.
- Μπουχτίσαμε με τις κυβερνητικές διακηρύξεις για στήριξη των Σχολικών Επιτροπών με τα αναγκαία μέσα, ώστε να συνδράμουν το έργο των εκπαιδευτικών μονάδων: Δεν υπάρχει καμιά πρόβλεψη για δωρεάν παροχή μασκών αυξημένης προστασίας (που κοστίζουν ακριβά) σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, με αποτέλεσμα να συρρικνώνεται περαιτέρω το λαϊκό εισόδημα, δεν έχουν διατεθεί υλικά καθαριότητας (αντισηπτικά, γάντια, χειροπετσέτες, κ.ά.) για τα οποία υπάρχει αυξημένη ανάγκη λόγω της πανδημίας.
- Μπουχτίσαμε με τις μεγαλόστομες εξαγγελίες για οικονομική στήριξη των σχολικών μονάδων από την Πολιτεία, τη στιγμή κιόλας που η ενεργειακή κρίση οδηγεί στην παρατεταμένη ομηρία αυτών: οι εκπαιδευτικές μονάδες αδυνατούν να πληρώσουν τους «φουσκωμένους» λογαριασμούς και ουσιαστικά βιώνουν το μαρασμό, αφού δεν μπορούν σε ετήσια βάση να προμηθευτούν οτιδήποτε έχει να κάνει με το εκπαιδευτικό τους έργο. Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί αναγκάζονται να κάνουν μάθημα σε κρύες αίθουσες, καθότι πέραν των ανοιχτών παραθύρων που πρότεινε ως λύση η κυβέρνηση για την αντιμετώπιση της πανδημίας, τα οικονομικά των σχολείων δεν επιτρέπουν τη θέρμανση του σχολικού κτηρίου παρά μόνο για μικρό διάστημα της ημερήσιας λειτουργίας των σχολικών μονάδων.
- Μπουχτίσαμε με τις κυβερνητικές υποσχέσεις για υλοποίηση προγραμμάτων σχολικής στέγης όταν καρκινοβατεί ακόμη και η ανέγερση ενός Νηπιαγωγείου στο χώρο του 20ού και 25ου ΔΣ Νίκαιας, το οποίο εντάσσεται κάθε φορά σε ένα πρόγραμμα (π.χ. Φιλόδημος, Τρίτσης) αλλά ακόμη είναι στα χαρτιά. Και όλα αυτά, ενώ η Πόλη μας αντιμετωπίζει μεγάλο πρόβλημα σχολικής στέγης, αφού τα μισά σχεδόν Νηπιαγωγεία «φιλοξενούνται» μέσα σε Δημοτικά Σχολεία. «Το κερασάκι στην τούρτα» είναι η ετήσια (υπο)χρηματοδότηση του Δήμου (μέσω της ΣΑΤΑ) με το ποσό των 245.000 Ευρώ για τις επισκευές και τη συντήρηση των υποδομών των ογδόντα τριών (83) σχολικών μονάδων που εδράζονται στο Δήμο Νίκαιας - Α. Ι. Ρέντη!
- Μπουχτίσαμε με τις βαρύγδουπες δηλώσεις για ποιοτικότερη εκπαίδευση μέσω της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων, μιας αξιολόγησης που ως μόνο στόχο έχει την κατηγοριοποίησή τους. Αρκεί να δει κανείς το νόμο για τα Πανεπιστήμια - όπου ένα μέρος της χρηματοδότησής τους έχει συνδεθεί με την αξιολόγησή τους - και θα καταλάβει ποιο θα είναι το μέλλον των σχολικών μονάδων. Στο ίδιο συμπέρασμα απολήγει κανείς μελετώντας τις διατάξεις στον Ν. 4823/21 (άρθρα 87, 98, 99) για σύναψη συμφωνιών από το Διευθυντή της σχολικής μονάδας και για την αξιοποίηση των σχολικών χώρων (βλέπε χορηγούς).
Αξιότιμες Κυρίες / Αξιότιμε κύριε,
Είμαστε βέβαιοι πως όλα τα παραπάνω δεν αποτελούν αστοχίες κάποιων υπηρεσιακών παραγόντων. Αποτελούν κεντρική και πάγια επιλογή της κυβέρνησης, η οποία - μετά τη διάλυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας - θέλει να αποδομήσει και το Δημόσιο Σχολείο και οτιδήποτε άλλο έχει απομείνει στον κοινωνικό τομέα (π.χ. Μέσα Μαζικής Μεταφοράς).
Οι φορείς της Πόλης της Νίκαιας που υπογράφουν αυτό το κείμενο θέλουν να καταστήσουν σαφές πως ΔΕΝ πρόκειται να επιτρέψουν την παραπέρα απαξίωση των σχολικών μονάδων και των λειτουργών της. ΔΕΝ θα επιτρέψουν να αντιμετωπίζονται οι μαθητές της Πόλης μας σαν παιδιά ενός κατώτερου θεού!
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
- Διπλασιασμό των κονδυλίων για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων.
- Τριπλασιασμό των κονδυλίων για την επισκευή και συντήρηση σχολικών κτηρίων.
- Απαλλαγή ΦΠΑ στους λογαριασμούς (ΔΕΚΟ) των Σχολικών Μονάδων.
- Κάλυψη όλων των κενών των σχολικών μονάδων της Πόλης μας σε εκπαιδευτικό προσωπικό, σε Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό, σε Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό, σε Σχολικούς Νοσηλευτές.
- Πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού καθαριότητας, ώστε να καλύπτονται οι σχολικές μονάδες καθόλη τη διάρκεια της λειτουργίας τους (07.00 έως 16.00).
- Άμεση τροποποίηση του απαράδεκτου πρωτοκόλλου που αποφάσισε η κυβέρνηση για κλείσιμο τμήματος με το 50%+1 κρουσμάτων.
- Παροχή του αναγκαίου υγειονομικού υλικού με υψηλό δείκτη προστασίας (π.χ. μάσκες) δωρεάν
- Δωρεάν και επαναλαμβανόμενα τεστ(rapid και μοριακά) για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
- Αραίωση των τμημάτων όπου υπάρχουν διαθέσιμες αίθουσες, καθώς και εύρεση αντίστοιχων χώρων σε συνεργασία του Κράτους με την Τοπική Αυτοδιοίκηση.
- Χορήγηση αδειών ειδικού σκοπού σε όλους τους εκπαιδευτικούς γονείς - γονείς που τα παιδιά τους νοσούν.
- Σχεδιασμός για την υλοποίηση ενός προγράμματος σχολικής στέγης στην Πόλη μας με προτεραιότητα την Προσχολική Εκπαίδευση.
Κα Υπουργέ,
Κα Υφυπουργέ,
Κε Γενικέ Γραμματέα,
Αναμένουμε τις απαντήσεις σας στα ζητήματα που θίξαμε παραπάνω και στα δίκαια αιτήματα που θέσαμε! Σε διαφορετική περίπτωση οι φορείς της Πόλης που υπογράφουμε αυτό το κείμενο είμαστε αναγκασμένοι να προχωρήσουμε σε δυναμικές κινητοποιήσεις.