Απαντήσεις σε ερωτήματα συναδέλφων για την υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης

Αφορμή για την παρέμβασή μας αυτή αποτελεί το γεγονός πως επιχειρείται να δημιουργηθεί ένα θολό τοπίο που έχει να κάνει και με την εφαρμογή της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (μέσω της ιδιωτικής Webex ή άλλης πλατφόρμας), κατόπιν της αποστολής οδηγιών από το ΥΠΑΙΘ και των τηλεδιασκέψεων που ακολούθησαν και θα ακολουθήσουν. Ενημερώνουμε, λοιπόν, για τα παρακάτω...

Συναδέλφισσα, συνάδελφε

Ευχόμαστε, καταρχάς, η επιστολή μας αυτή να βρίσκει τον καθένα από εσάς αλλά και τις οικογένειές σας σε πλήρη υγεία!

Όλοι μας ζούμε πρωτόγνωρες καταστάσεις, οι οποίες έχουν να κάνουν με την προστασία της ανθρώπινης ζωής, όχι μόνο των αγαπημένων μας προσώπων αλλά και των συμπολιτών μας. Στις δύσκολες αυτές συνθήκες αναδεικνύουμε τις αρχές της αλληλεγγύης και της συλλογικότητας που ως βάση τους έχουν την πρόταξη της ατομικής ευθύνης για να επιτευχθεί το κοινό καλό!

Όλοι μας, επίσης, έχουμε γίνει μάρτυρες - και αυτό το διάστημα - της επικοινωνιακής προπαγάνδας του ΥΠΑΙΘ πως «όλα βαίνουν καλώς» και πως «η Πολιτεία έχει πάρει όλα τα αναγκαία μέτρα για να υποστηριχθούν οι μαθητές», αλλά και της επίθεσης κάποιων «δημοσιογράφων» που πήραν τη σκυτάλη για να βγάλουν όλο το μένος τους εναντίον των εκπαιδευτικών. Το μόνο που κατάφεραν, βέβαια, οι μεν και οι δε, είναι να γίνουν «καταγέλαστοι» στο πανελλήνιο, αφού ολόκληρη η κοινωνία βίωσε και βιώνει την ανεπάρκεια των υποδομών και έχει αποδώσει την ευθύνη εκεί που ανήκει: στο ΥΠΑΙΘ και την Κυβέρνηση.

Για όλα αυτά - και για τα ανυπέρβλητα προβλήματα - έχει αναφερθεί λεπτομερειακά η Ομοσπονδία μας με προηγούμενες ανακοινώσεις της (τις οποίες και έχουμε κοινοποιήσει στα σχολεία). Αφορμή, όμως, για την παρέμβασή μας αυτή αποτελεί το γεγονός πως επιχειρείται να δημιουργηθεί ένα θολό τοπίο που έχει να κάνει και με την εφαρμογή της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (μέσω της - ιδιωτικής - Webex ή άλλης πλατφόρμας), κατόπιν της αποστολής οδηγιών από το ΥΠΑΙΘ και των τηλεδιασκέψεων που ακολούθησαν και θα ακολουθήσουν. Ενημερώνουμε, λοιπόν, για τα παρακάτω.

Ερώτηση:
1. Είναι υποχρεωτική η υλοποίηση της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης;
Απάντηση:
ΔΕΝ είναι υποχρεωτική η εφαρμογή της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Εξάλλου, αυτό περιγράφεται και στις οδηγίες που έστειλε το ΥΠΑΙΘ: «Η διαδικασία (σ.σ. της εξ αποστάσεως) υλοποιείται από κάθε εκπαιδευτικό είτε με σύγχρονες, είτε με ασύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας, είτε συνδυαστικά…»

Ερώτηση:
2. Είναι υποχρεωτική η χρήση των e-me και e-class;
Απάντηση:
Δεν είναι υποχρεωτική η χρήση των συγκεκριμένων πλατφορμών (e-me, e-class) για την υλοποίηση της ασύγχρονης εκπαίδευσης. Μπορεί το κάθε σχολείο (με τις συλλογικές του διαδικασίες) να χρησιμοποιήσει οποιοδήποτε μεθοδολογικό εργαλείο για την υποστήριξη των μαθητών.

Ερώτηση:
3. Το email αποτελεί μέσο υποστήριξης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης;
Απάντηση:
Το email αποτελεί εργαλείο υποστήριξης της ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και, μάλιστα, ίσως είναι και το πιο αξιόπιστο μέσο στις συνθήκες που επικρατούν σήμερα σε κάθε οικογένεια, αλλά και απευθύνεται - αν όχι το σύνολο - στη συντριπτική πλειοψηφία του μαθητικού πληθυσμού.

Συναδέλφισσα, συνάδελφε
Συνεχίζουμε να πράττουμε αυτό που ξεκινήσαμε από την αρχή της κρίσης, δαπανώντας ατέλειωτες ώρες και πολύ προσωπικό κόπο: Βρισκόμαστε σε επικοινωνία με τους μαθητές μας και τους γονείς, παρέχοντας υποστηρικτικό εκπαιδευτικό υλικό - σε μια ανατροφοδοτική κι εποικοδομητική της γνώσης και της μάθησης διαδικασία - με κάθε πρόσφορο μέσο και μέθοδο.

Ταυτόχρονα, θα θέλαμε να ενημερώσετε το Δ.Σ. του Συλλόγου μας σε οποιαδήποτε περίπτωση αυθαιρεσίας οποιουδήποτε οργάνου, ώστε να παρέμβουμε άμεσα και αποφασιστικά!

Προσέχουμε την υγεία μας, των Μελών της οικογένειάς μας
αλλά και των συμπολιτών μας!

Μένουμε σπίτι
«Μένουμε σπίτι»